Charakteristika studijního programu ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Navazující magisterský program řízení a supervize (ŘS) se zaměřuje v rámci vzdělávací obla práce na přípravu vedoucích pracovníků pro střední a vrcholovou úroveň řízení a supervizor poskytování sociálních služeb a služeb, jejichž součástí je sociální práce. Odpovídá multi pojaté oblasti sociální práce, a vybavuje absolventy kvalifikačními požadavky pro povolání pracovníka v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, a to především pro nebo vyššího managementu v organizacích služeb sociální práce a organizacích koordinujícíc práce, příp. sociálně-zdravotní a zdravotní služby, příp. výzkumníky a analytické pracovní zdravotnických institucích. Program studujícím umožňuje, aby se profilovali ve dvou specializacích - supervize a/nebo specializacích studium poskytne teoretické a metodologické poznatky a osvojení praktických díky vysokému podílu praxe. Studium poskytuje studentům a studentkám také adekvátní možnos aktivně na výzkumných projektech (formou studentských prací, zapojení do výzkumných projek konferencích apod.) i projektech s poskytovateli služeb. Program má vysoký podíl praxe a připravuje pro regulovanou profesi, současně však rozvíjí schopnosti studentů a dává možnost pokračování v doktorském studiu. Specializace na supervizi obsahově odpovídá požadavkům na výcvik supervizorů ANSE (Evropsk národních svazů supervize). Pro přijetí na specializaci supervize je v souladu s požadavky kromě jiného praxe v sociálních či zdravotnických organizacích v minimálním rozsahu pět le zkušenost s vlastní supervizí v rozsahu min. 60 hod., kurzy dalšího vzdělávání v metodách práce se sebou, klienty a se skupinou v rozsahu min. 150 hod., zkušenost se vzděláváním do absolvování dlouhodobého sebezkušenostního výcviku. SP je unikátní svým zaměřením na specializace řízení a supervizi v oboru sociální práce ne UK, ale i v rámci ČR. Výuka v rámci specializací je komplexnější a důkladněji se věnuje po změnách v organizacích, jejich interakci s kontextuálními vlivy, mezioborovou spoluprací, komplexní pomoci, ekonomickým a personálním aspektům řízení i rozvíjením dovedností řízení supervize, a tím též systematickému utváření podmínek sociálního prostředí. Učitelé jsou v úzkém kontaktu s požadavky praxe, působí jako experti, poradci a řešitelé p spolupráci se státními i nestátními organizacemi a periodicky sledují uplatnění absolventů velmi žádaní. Spojení s praxí je upevňováno i tak, že do výuky jsou zváni též uživatelé sl z praxe, aby seznamovali studenty se svými bezprostředními zkušenostmi.