INORP ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název projektu: Inovace podporou reflexivity a participace (INORP): Posílení vzdělávání a sociální práce na pomezí dalších profesí Projekt je spolufinancován z prostředků EU v rámci programu Erasmus + K203-CAC1B7D2 strate pro inovace na období 2020-2023. Koordinátorem projektu je Karlova Univerzita (Česká republika). Partnery projektu jsou: • UNIVERSITEIT GENT (Belgie) [ URL "https://www.ugent.be/en"] • HELSINGIN YLIOPISTO (Finsko) [ URL "https://www.helsinki.fi/en/university"] • UNIVERSITY COLLEGE DUBLIN (Irsko) [ URL "https://www.ucd.ie/"] • COOPERATIVA DE ENSINO SUPERIOR DE SERVIÇO SOCIAL (Portugalsko) [ URL "https://www.isssp. si_main"] Přidruženým partnerem je Asociace vzdělavatelů v sociální práci (ASVSP). Tým řešitelů sestává z učitelů sociální práce z uvedených pěti univerzit, jimiž jsou prof. prof. Jim Campbell, prof. Rudi Roose, prof. Griet Roets, prof. Helena Blomberg (Helsinki), Sara Melo, Zuzana Havrdová, Dana Hradcová, Monika Čajko Eibicht, Pavla Povolná, Petr Vrzáč Proč • Desetiletí se mluví o významu reflexivity ve vzdělávání a spolupráci, participace a inkl služeb, ale ve vzdělávacích kurikulech SP to obvykle nenajdeme a trans kulturně jsou velké implementaci, výzkum je málo zasažen. • Vzhledem k rychlým změnám ve společnosti předpokládáme v sociální práci pokles významu p znalostí a rychle zastarávajících poznatků, a naopak posílení schopnosti reflexivně a part utvářet spolupráci a řešení v komplexních situacích „na pomezí“, které se týkají většího p disciplín (např. zdravotní a sociální) a skupin s odlišnou identitou (např. učitelé x stud soc. pracovníci). V tom vidíme část možné mise odborníka na soc. práci v mezioborovém pros • Pojmy reflexivity i participace jsou mnohoznačné, mají mnoho podob a úrovní, participace zůstává na úrovni dotazování uživatelů, zneužívá se „politicky“. • Chceme se podívat na praxi služeb a výzkum v různých zemích, porovnat a popsat příklady v sociální práci optikou kurikul a publikací, připravit se studenty a učiteli malé případo ze společné práce a z toho všeho vytvořit praktickou příručku s příklady jak na to. Souběž modulárně utvářený volitelný kurs. Cíl: Projekt si klade za cíl posílit dovednosti a schopnosti učitelů, studentů, příp. dalších a na pomezí skupinových identit jako je sociální a zdravotní, nebo profesionální a para prof Zaměří se na know-how participativních a inkluzivních přístupů a reflexivně založené spolu studentem či učitelem či sociálním pracovníkem v různých oblastech sociální práce. Jako př sloužit reflexivní participativní vedení případu, hodnocení a rozvoj konkrétní služby, ref podpora spolupráce v síti nebo reflexivně a participativně realizovaná výzkumná studie. Dů reflexivně pojatého společného bádání budou též možnosti a strategie vzájemného zplnomocňo v oblasti vědění. Výstupy projektu: Na základě aktivit projektu zahrnujících odborné analýzy, vzdělávací akce, případové studi dobré praxe vznikne praktická příručka (Practice Guide) pro studenty, učitele a další záje vedoucí služeb v komunitě) pro rozvoj dovedností, případových studií a projektů založených spolupráci a participativním a inkluzivním rozhodování spolu s vodítky a příklady, jak tak utvářet. Dále vznikne kurikulum volitelného kurzu, který povede zájemce k osvojení partici inkluzivních přístupů a reflexivně založené spolupráce v praxi a výzkumu v sociální práci pomezí.