Badatelský profil ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Řízení a supervize patří k odborně regulovaným praktikám, systematicky působícími na proce vzrůstajícího počtu dilematických situací, které je třeba v praxi sociálních a zdravotnick denně řešit. Ty mají podstatné dopady na život konkrétních lidí, ohrožených sociálním vylo odkázaných na jejich služby. Učitelé programu řízení a supervize (dále jen ŘS) se zaměřují které mají i svou aplikační dimenzi ve vytváření podnětů pro takové organizování a řízení služeb, které odpovídá poslání sociálních a zdravotních služeb v evropském hodnotovém pros respekt k důstojnosti člověka. Výsledkem badatelského úsilí v této oblasti byly až dosud nově vytvořené nebo adaptované v a postupy, realizované empirické výzkumy i teoretické analýzy vybraných aspektů této mnoho a složité problematiky. Pro uvedenou výzkumnou specializaci je charakteristický interdisci přístup, na němž se podílejí zejména tyto obory: sociologie, sociální práce a sociální pol gerontologie, filosofie, etika a ekonomie. Badatelský rámec je vymezen silnou provázaností s výukou – na výzkumných postupech partici a výsledky jsou do výuky, potažmo řídící supervizní praxe studentů, přenášeny, ověřené met diplomových pracích. Smyslem, legitimizujícím management i supervizi těchto organizací, je vytváření co nejlepš k poskytování kvalitních služeb. K tomuto smyslu se učitelé hlásí i svým výzkumem, ocitají trojúhelníku integrované tvorby poznatků, typickým pro sociální práci. Ten je tvořen třemi 1) vzdělavateli manažerů a supervizorů v sociálních a zdravotnických organizacích v rolích 2) pracovníky přímé péče sociálních a zdravotních služeb a 3) managementem konkrétních org probíhá výzkum. Z tohoto trojúhelníku jsou generovány výzkumné otázky, vyjednávány relevan etické ohledy a zpětně jsou do tohoto trojúhelníku i určeny výsledky k dalšímu využití ve služby. Učitelé ŘS pokračují ve výzkumech souvislostí mezi kulturou organizace, řízením a superviz u sociálních pracovníků a sester a v dalších výzkumech (viz výzkumné projekty a programy). zapojují také studenty a doktorandy v rámci projektů specifického vysokoškolského výzkumu