Historie a kontext vzniku ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Počátek magisterského programu, dříve katedry, sahá do r. 2000, kdy byl zahájen kurs celož vzdělávání (CŽV) Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích, tehdy ješt Institutu základů vzdělanosti. Tvůrci kursu a jeho první učitelé tehdy již jednali s vizí katedry v rámci právě zakládané fakulty UK. Proces vzniku programu Řízení a supervize v so zdravotnických organizacích tak souvisel se vznikem Fakulty humanitních studií UK v r. 200 oboru stejného názvu jako kurs CŽV, a to v rámci programu Sociální práce a sociální politi studentů CŽV (bakalářů) složila přijímací zkoušky do čerstvě akreditovaného tříletého nava magisterského studia nového oboru a pokračovala ve studiu tak, že v r. 2004 měl obor své p Z osobností, které se podílely na vzniku programu, to byl především prof. Jan Sokol, první a dále prof. Štěpán Svačina (1. LF UK) a prof. Vladimír Komárek (2. LF UK) jako externí ga bdělým okem sledovali postup přípravných prací a podporovali ideu zakladatelů. Iniciátorko programu a po 12 let i vedoucí katedry byla Doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc. Na vytvoření sestavení týmu učitelů se významnou měrou podíleli dále MUDr. Zuzana Roithová, MBA, MUDr. a Mgr. Dana Hradcová. Podařilo se tak provázat nejnovější zkušenosti a principy prakticky programů v oblasti zdravotnictví, které u nás byly realizovány od poloviny 90. let zejména HOPE, se zkušeností z dynamicky orientovaných a na komunikaci zaměřených výcviků sociálníc a supervizorů. Takto integrovaný obor je v ČR i po 14 letech od svého vzniku jedinečný. Je sociální pracovníky a pracovníky v pomáhajících profesích, tak pro zdravotníky, a dává pro vzájemné obohacení a spolupráci. Z této živné půdy vyrůstá i vědecko-výzkumná práce učitel nichž někteří dále pokračují studiem PhD. Příznivou půdou pro vznik studijního programu bylo počáteční finanční zajištění a poskytnu prostor Vzdělávacího institutu (VI) Charity ČR v rámci projektu Deutsche Caritas Verband F charitní prostory VI dodnes přispívají k dobré atmosféře výuky i rekreace o přestávkách ná svými výjimečnými estetickými i funkčními vlastnostmi. Původně tříletý akreditovaný navazující magisterský obor Řízení a supervize v sociálních a organizacích byl v roce 2005 reakreditován s platností do r. 2015 a zkrácen v souladu s Bo na dva roky. Studium je realizováno v prezenční i kombinované formě, a to ve dvou specializacích – říze Studijní skupinu supervize tvoří vždy cca 6-8 studentů, studijní skupinu řízení cca 32-34 současné době na katedře studuje cca 100 studentů v různých ročnících a katedra má více ne